Visual Identity, Fiere Verloskundigen

Rebranding voor De Verloskundigen Praktijk van Groningen. De maatschap gevormd door vier verloskundigen zocht een nieuwe naam en een nieuwe posititonering van hun merk.

De vier vormen in het logo zijn een abstracte afgeleide van de veren van een pauw (‘zo trots als een pauw’ synoniem voor fier) en symboliseren de vier verloskundigen, de ontwikkeling van het kind (proces) en de dynamiek van het vak. De vrolijke en frisse kleuren staan voor jong leven en de verloskundigen met elk hun eigen karakter. Samen vormen ze Fiere Verloskundigen. De naam is fonetisch afgeleid van Vier (cijfer) en Vieren (feestelijke gebeurtenis).

Ontwikkelde uitingen

  • Logo/beeldmerk
  • Correspondentielijn
  • Mailing
  • Geboortemap
  • Overige merkuitingen, documenten/flyers en brochures
  • Autobelettering
  • Banners en outdoor signing
  • Website

Bron foto baby met knisperdoekje Fiere: Roos van der Wiel – www.nieuw.roosvanderwiel.nl