Wat we doen

Je merk positioneren en je doelgroep bereiken. Online en offline.
Strategie • Creatie • Realisatie

UNIEKE MERKVERTALING

Visuele communicatie

Elke organisatie heeft te maken met visuele communicatie. Soms omvangrijk zoals bij de start van een bedrijf, een fusie, reorganisatie of herpositionering. En kleiner wanneer je de communicatiemiddelen binnen jouw huidige merkwereld wilt veranderen of aanvullen. Maar in alle gevallen wil je een perfecte vertaling van jouw merk. En van het vraagstuk. Dat kan! Wij kennen namelijk de route naar jouw eigen unieke merkwereld.

Designstijl bouwt merken of blaast merken nieuw leven in.

Wij ontwikkelen alle communicatiemiddelen om je merk optimaal te laten werken. Wij hebben visie, maar werken ook altijd vanuit de kern van jouw merk. Vraagstukken lossen we doelgericht en met veel creativiteit op.
VAN INTAKE NAAR ACTIE

We maken kennis, doen onderzoek en positioneren

Bij het intakegesprek luisteren we naar – en praten we over – jouw vragen en wensen. Jouw plannen zijn onze inspiratie.

Meteen aan de slag of verdieping nodig?
Bij een klein vraagstuk of een vervolgopdracht binnen een bestaande huisstijl kunnen we vaak meteen aan de slag.

Voor de bouw, of herpositionering van een merk is voorbereiding nodig. Voordat wij beginnen, willen we eerst alles weten over jouw visie en het dna en de kernwaarden van jouw merk.

DE ESSENTIE BEPALEN

Analyse, strategie en fundament

Vertrekpunt en fundering
Met de uitkomsten van de intake maken we een analyse. We bepalen de merkvisie, merkpersoonlijkheid en de kern van het merk. Samen vormen die het fundament en het vertrekpunt voor de creatiefase. Het is de basis voor alle vervolgkeuzes en een goed resultaat.

OPLOSSINGEN EN PASSIE

Creatie en (merk)vertaling

Met kennis, ervaring en creativiteit ontwikkelen we visuele communicatie. We vertalen wensen en eisen naar sprekende en succesvolle communicatie. Daarbij houden we altijd het doel en de merkpersoonlijkheid scherp voor ogen.

Creatie van bouwstenen
Een beeldtaal bestaat uit bouwstenen die een merkwereld herkenbaar en eigen maken. De belangrijkste bouwsteen van die merkwereld is het logo. Dat is de kern van je merk en de drager van je beeldtaal.

Merkuitingen
Alle elementen van jouw beeldtaal verwerken we in de offline en online uitingen die jouw merk doen leven. Zoals bijvoorbeeld: formulieren, visitekaartje, bedrijfskleding, signing, website, advertenties en brochures. Kortom perfect afgestemd, compleet en alles wat jouw merkwereld nodig heeft.

Productie communicatiemiddelen

Realisatie & coördinatie

De laatste fase van visuele communicatie is het maakproces, de realisatie. We produceren en implementeren we alle offline en online communicatiemiddelen voor jouw merk of vraagstuk. Zoals het drukwerk waaronder visitekaartjes, brochures, boeken en affiches. De indoor en outdoor signing zoals gevelreclame, bedrijfskleding, bewegwijzering, autobeletteringen vlaggen. En natuurlijk digitaal: de website, nieuwsbrief, brochures en de sociale media.

Resultaat
Met de door ons ontworpen en gerealiseerde visuele communicatie kun je jouw merk niet alleen promoten maar is je merk ook altijd en overal herkenbaar. Voor een optimaal resultaat maken wij gebruik van een netwerk met vertrouwde samenwerkingspartners.

Lees meer over ons en ons werk in Designstijl Magazine